Contact|

Kindcentrum Congres


12 mei 2020 | Utrecht

3. Meertaligheid in de klas en sociaal-emotioneel leren

Ria Goedhart, hogeschooldocent, Seminarium voor Orthopedagogiek, Hogeschool Utrecht en auteur van 'Samenleren op een superdiverse school'.

Werkvorm: Presentatie en best-practice.
Doelgroep: Primair onderwijs, speciaal onderwijs.
Leeftijdscategorie: 4-7 en 8-12  jaar
Leerdoel: Praktische tips met betrekking tot sociaal-emotioneel leren in een meertalige setting.

Vanuit een praktische invalshoek gaat Ria Goedhart in op meertaligheid in de klas vanuit kinderen met een migratieachtergrond. Ria combineert meertaligheid met sociaal-emotioneel leren en leermiddelen die daarvoor beschikbaar zijn. Wat betekent sociaal-emotioneel leren (SEL) voor leerlingen met verschillende nationale, etnische en taalkundige achtergronden, wat is de rol van de leraar en welke leermiddelen kunnen ingezet kunnen worden bij lessen SEL aan leerlingen (en ouders) met een vluchtelingachtergrond?